top of page
Elon hemsida (336 × 280 px) (2).png

ELON ÄR BÄST PÅ KUNDMÖTET!


''Snabbt välkomnande och trevligt bemötande direkt när jag kom in i butiken. Trevlig personal och duktig försäljare. Lyckades sälja en extra produkt till mig som inte alls var planerad." Skriver en kund.

I årets Kundmötesbarometer är det elektronikkedjan Elon som toppar listan i Sverige med bästa kundmötet.


”Det här är verkligen ett otroligt fint bevis på det fantastiska arbete alla våra medarbetare i butik gör varje dag. Vi tror på den fysiska butiken och det viktiga kundmötet som sker där och fortsätter att satsa på att utvecklas för att bli ännu bättre”. Säger Stefan Lebrot, VD för Elon Group.


Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och fokuserar på själva kundmötet, interaktionen med säljaren. 360 personer har registrerat sina egna, privata besök i fysisk handel under perioden november-december 2022. Totalt 1175 besök. Det ingår både besök där ett köp skett och besök där kunden lämnat butiken utan att handla.

Holding Books

VI BJUDER PÅ LITE INSIKTER

Här samlar vi utdrag från artiklar, data och reflektioner så att du lätt kan ta del av spaningar från Kundmötesbarometern.

bottom of page